[Tips] Webbsiter för gratis eller billig musik och ljudeffekter (att använda i videos)

• Ola Andersson
  • Ola Andersson Profilbild Författare till inlägg
  • Administrator
  • Administrator
Mer
6 år 11 månader sedan #130 av Ola Andersson
Ola Andersson skapade ämne: [Tips] Webbsiter för gratis eller billig musik och ljudeffekter (att använda i v
I min företagsblogg har jag skrivit ett inlägg om ställen att hitta gratis eller billig musik och ljudeffekter på nätet som du kan använda i dina videoprojekt. Det finns siter som erbjuder just det.

Musik och ljudeffekter till dina videos - det finns på nätet det med! (gratis eller billigt, bra och lagligt!)

Det finns flera, någon som kan fylla på?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Ola Andersson
  • Administrator
  • Administrator
Mer
6 år 9 månader sedan - 6 år 6 månader sedan #256 av Ola Andersson
Ola Andersson Svarade på ämne: [Tips] Webbsiter för gratis eller billig musik och ljudeffekter (att använda i v
Hittade just en till sammanställning:

Filmmaker Resources: Music

En till, Jason Shaw har skapat en del musik, CC-licens (attribute) på sin site: Audionautix

• Ola Andersson
  • Administrator
  • Administrator
Mer
6 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #305 av Ola Andersson
Ola Andersson Svarade på ämne: [Tips] Webbsiter för gratis eller billig musik och ljudeffekter (att använda i v
Hittade en till plats:

Beatport.com - de har royalty-fri musik men vid en snabb sökning hittar jag inget gratis. Siten verkar vara superbra för de som gör musik med beats och loops förutom hela låtar.

Jamendo som jag nämt tidigare har dock gratis musik också.

• Ola Andersson
  • Administrator
  • Administrator
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #316 av Ola Andersson
Ännu en sammanställning, mycket bra en tycker jag:

Filmmaker Resources: Music (Part 1)

Filmmaker Resources: Music (Part 2)

En av dem som finns med i alla sammanställningar ovan, som jag tycker var rätt bra eftersom jag klickat runt och lyssnat en hel del där är denna:

Free production music for videos and movies | Free Stock Music

• Ola Andersson
  • Administrator
  • Administrator
Mer
5 år 9 månader sedan - 4 månader 3 veckor sedan #366 av Ola Andersson
Youtube har släppt 150 olika låtar helt gratis att använda i videos och skriver om det i bloggen . Olika typer av musik.

www.youtube.com/audiolibrary/music

The Verge skriver en nyhet om detta: YouTube launches library of free music that anyone can use

Uppdatering 2019-02-28: Uppdaterat videon och länken till arkivet. Mycket bra finns. Lätt söka fram.

P.S. Det finns ett antal kanaler på Youtube med syftet att sprida gratis CC'ad musik man kan använda i egna produktioner. I beskrivningen står hur och om man måste kredda och vad för licens det är. Tex denna kanal: Music For Creators . De har även olika spellistor för olika typer av musik. ( Happy music playlist ). Eller Audio Library .

• Ola Andersson
  • Administrator
  • Administrator
Mer
5 år 4 månader sedan #471 av Ola Andersson