× Inled gärna ämnen med dessa ord:
[Bok], [Film], [TV].

Du får gärna använda följande mall med dessa tre rubriker.

Varför aktivister bör läsa den
XXX

Var finns boken, ungefärligt pris?
XXX

Bokus, Adlibris, Amazon osv. an-pa-bocker-i-fotot-i-forumhuvudet#74"]här[/url].)"

[Bok] Lärare utan frihet - när vänstern och högern kidnappade lärarprofessionen av Johan Wennström

• Ola Andersson
  • Ola Andersson Profilbild Författare till inlägg
  • Administrator
  • Administrator
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1048 av Ola Andersson
Ola Andersson skapade ämne: [Bok] Lärare utan frihet - när vänstern och högern kidnappade lärarprofessionen
Riktigt intressant bok som handlar om hur politiker har fått påverka skolan till den grad att lärare numera är helt bakbundna och har gått från undervisare till betygssättare. Är man intresserad av att skriva skolpolitik bör denna bok få en att fundera lite på om det är en så bra ide egentligen och kanske skall man koncentera sig på att göra lärarna friare istället. Frihet funkar.

Jag gillar den för att jag hann se att det finns ett kapitel i den om en av mina absoluta favoritböcker: Lära för att överleva av Neil Postman och Charles Weingartner. De påstås dock representera vänstern, men det tycker förstås inte jag. Tror han fattat fel där.

Boken finns att köpa här: Lärare utan frihet - När vänstern och högern kidnappade lärarprofessionen , Bokus, 184 kr.

Men den finns även att ladda ner som PDF på denna sida (gratis): Lärare utan frihet - När vänstern och högern kidnappade lärarprofessionen - Institutet för näringslivsforskning.

En intervjuv med författaren: Björklund borde skylla på "Bildts flumskola"

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.