× Inled gärna ämnen med dessa ord:
[Bok], [Film], [TV].

Du får gärna använda följande mall med dessa tre rubriker.

Varför aktivister bör läsa den
XXX

Var finns boken, ungefärligt pris?
XXX

Bokus, Adlibris, Amazon osv. an-pa-bocker-i-fotot-i-forumhuvudet#74"]här[/url].)"

[Bok] Figure drawing for all it's worth + Drawing the head and hands av Andrew Loomis

• Ola Andersson
  • Ola Andersson Profilbild Författare till inlägg
  • Administrator
  • Administrator
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1093 av Ola Andersson
Ännu ett boktips som kanske inte hör hemma i aktivistforumet, återigen för böcker jag inte köpt men som jag sett hyllats som fenomenala.

Denna gång handlar det om två böcker för att lära sig att rita människor. Det är böcker som inte varit i tryck på 40 år som är oerhört svåra att få tag på som nu ges ut igen. De har bildat skola och varit inspirationskälla för många tecknare över världen.

Läs tex denna glödande recension hos BoingBoing:
Figure Drawing For All It's Worth: prized instructional art book by Andrew Loomis back in print - BoingBoing.net

Var finns boken
Om du undrar om dessa är för dig så finns de att kolla på (och ladda ner) på denna sida: FREE Andrew Loomis Art Instruction Downloads - (Jag älskar dock tryckta böcker och tycker inte alls det är samma sak).

Figure Drawing for All it's Worth av Andrew Loomis, Bokus, 280 kr.

Se även hans andra bok, som bör visas på samma sida som ovan: Drawing the Head and Hands, Bokus, 274 kr .

De har även gett hans övriga fyra böcker Successful Drawing av Andrew Loomis, Bokus, 274 kr och Creative Illustration av Andrew Loomis, 277 kr och Fun with a Pencil av Andrew Loomis, Bokus, 277 kr. och den senaste I'd Love to Draw, Bokus, 274 kr.

Mera länkar
Alla nyutgåvorna är från Titan Books (som har en del grymma tecknare och böcker i sitt stall, ted Lise Myhre som gör Nemi och Joss Whedon som gör resten av allt som är kul).

Passa även på at googla på titlarna och hans namn.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.